växter i bur
Nu är det såhär att jag har beställt ett riktigt mansion till mina små undulater och jag har tänkt att göra det riktigt mysigt för dom.
Utöver pinnar och leksaker osv så undrar jag vilka växter kan man ha i buren som är bra för undulater?
Då jag sett lite trevliga bilder som inspirerar mig med massa grönt och sånt i buren ex på botten osv. Tänker att det kanske kan vara trevligt för mina bebisar att ha lite utomhus känsla i buren? Eller ska man skita i det helt?
Vill bara notera att jag även ger salladsblad och andra grönsaker och allt sånt där emellan så växter ska ej ta över denna kost.
Och sen tänkte jag även passa på att fråga hur ni inreder era burar??
Jag vet faktiskt ingenting om just att ha växter i buren, men så länge det är något som kan äta så skulle jag säga att det är en toppen idé. Mina älskar när dom får fräscha äppelgrenar med löv på som dom kan knipsa av så kanske oxå ska prova att ha växter i deras bur!
Mina har en 160 bred bur med diverse olika leksaker, dom gillar allt man kan dra i så dom har många små aktiverings leksaker. Jag har även hittat lite smått o gott från Ikea som dom har att sitta på. Jag försöker hålla mig borta från plast så deras sittpinnar är av trä eller kalk. Vissa leksaker är av plats med då endast hård tjock plast som dom inte kan bita sönder. Dom har även en hel del rep leksaker som dom älskar, vissa har delade meningar om dem eftersom de är lätta för dom små att bita sönder och svälja, men mina har inte varit intresserade av att bita i dem så det har funkat bra för oss. Dom har även en liten låda i botten med spån blandat med godis som dom får gräva runt o leta i. Har även lagt dit lite toarullar o bollar mm som dom gillar att leka med. Ändrar konstant inredningen i deras bur men kan lägga in en bild på hur den ser ut just nu :)
Du får gärna höra av dig om växterna var en hit :)
#1:
Ååh äppelgrenar med löv på ska jag absolut testa det har jag inte tänkt på!
Finns så mycket man kan göra för dom små,
Brukar också plocka massa pinnar utifrån som jag använder till sitt pinnar till mina små,
Ska absolut återkomma senare när jag inrett nya buren med diverse och säga vad dom tycker 😍 vet ju att några växter är bra för undulater att gnaga på så får se vad jag hittar på där!
Har även små bebisar på g då vi häckar just nu ,första lär komma i slutet på denna vecka, tänker att jag lägger in bild på de små när de är här också det kan kanske vara roligt att se 😍