Undulat - nackproblem
Hej allesammans!
Det är nämligen så att jag la märke till igår natt att min undulat har problem med sin nacke. Han är 8 år gammal och har varit full frisk tills igår natt.
Jag kan kostatera att det är något problematiskt med hans nacke, eftersom den hänger och han kan inte lyfte upp huvudet som vanligt. Jag kan desvärra inte ha honom i samma bur med resterande eftersom problemet har påverkat hans förmåga att gå/flyga ordentligt.
Försökt komma i kontakt med veterinär, men eftersom det är helg så har jag inte möjlighet till att träffa kunniga.
Kan ni tipsa något? Har han brutit nacken av att ha ramlat över natten eller någonting? Går det att göra något om han nu har brutit nacken?
Han har det inte alls bra just nu, och kan inte röra sig som vanligt. Vill heller inte att han ska fortsätta ha det så..
Är väldigt besviken över detta, och har vänt mig hit för att få stöttning.
Tack för förståelse.
Men det måste ju finnas någon kunnig veterinär i Sverige som har helgöppet? Ibland får man åka en bra bit på grund av veterinärbristen. Tyvärr. För sådär kan ju stackarn inte gå tills på måndag…
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Han har ingen smärta så att hans tjuter eller något. Även fast jag håller i honom och leker med honom så blir han inte irriterad av någon smärta. Sen när han väl är nere så stödjer inte hans nacke huvudet på honom.
Sökt massor på nätet och försökt få information om något liknande. Inte hittat någonstans. Frågan är om det ens går att göra något ingrepp för stackarn..
Jag hade åkt ett par timmar för vetrinär eller valt vanlig vetrinär…det där gör ont men fåglar visar ju inte det…
Hälsningar
Fredrika