Undulater iFokus

Undulater

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 896 ggr
Mintie
3

Tumör?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej! :) Jag behöver lite akut hjälp här, en av mina älskade små dunisar har knappt kunnat röra sig de senaste dagarna. För några månader sedan skrev jag här om att Phoenix(samma) inte kunde stödja sig så bra på sitt ena ben. För runt två veckor sedan trodde jag att han skadat samma ben igen då det kanske var särskilt känsligt, för han inte använde det längre igen. Jag tänkte att det skulle gå över efter ett par dagar som förra gången, men det verkade bara försämras. Sen igår har han knappt använt benen över huvud taget, han försöker flyga istället och tvekar en bra stund innan han vågar landa igen som om det skulle göra ont. Är väldigt orolig att det kanske är någon tumör, första gången hans ben var skadat funderade jag på att det kunde vara en testikeltumör då. Och jag vet inte riktigt om det ”bara” var en skada då, men jag tvivlar starkt på att det är en skada nu. Han är endast ett år gammal:( Jag skulle gärna vilja åka in till veterinären med honom, men av flera anledningar gör jag inte det. 1. Jag vet att de inte har någon kunnighet när det gäller fåglar. 2. Jag vet är osäker på att Phoenix kommer klara resan och stressen. 3. Det finns ingen fågelkunnig vet i närheten av där vi bor. På bilderna kan ni se hur han väljer att sitta, han brukar även använda vingen som stöd ibland. Har fyllt en av mina större matskålar med alspån som han kan ligga och vila i. Han är nu i en egen bur med de två allra snällaste undulaterna i flocken som stödjer och tar hand om honom. Förlåt ifall ni ser vår rätt så smutsiga bur, kommer städa imorgon(varje söndag) kände bara att jag ville fixa lite snabba bilder. Jag är så orolig nu, grät hela kvällen igår. Jag älskar honom och vill verkligen inte ge upp hoppet om att det kanske är något botligt! Jag skulle inte klara av det om det visade sig att det är något botligt försent. Vet inte alls vad jag ska göra, han är den tamaste och en av de snällaste undulaterna jag har. Vill verkligen inte förlora honom! Om ni vet vad det kan vara för något eller någonting som kan hjälpa, så blir jag otroligt tacksam! <33

Dunisarna: Chic, Twix, Mango, Mintie, Sparky, Phoenix o Boss