Undulater iFokus

Undulater

Etikettmat-utfodring
Läst 1192 ggr
Frö
1

Giftig lök...

Läser att lök är giftigt för undulater. Jag antar att purjolök också är giftigt för dem(?). Men gräslök borde väl gå, eller? Det är ju ett gräs…

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Vixxen
1
Lounix
2

Jag läste nånstans att man kan ge gräslöksblomman i små mängder. Jag ger som dock inte det för att vara på den säkra sidan. :) Finns så himla mycket annat man kan ge som är bättre.

Frö
1

#1 Tack för länken. Detta hade jag ingen aning om. Nu vet jag det. :-)

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Frö
1

#2 Det har du rätt i. Det finns ju annat att ge. Sedan har jag nog svårt att hitta gräslöksblommor överhuvud taget. Tack för ditt svar. :-)