Undulater iFokus

Undulater

uz00x
1

De två senare vet jag skall vara bra, nr 1, ingen aning! :)

Irrevirr
2

Serien som nummer ett ingår i är kanske inte direkt dålig men då jag snabbt kikat igenom den boken är det väldigt mycket översättningsfel från engelskan, varför jag inte skulle rekommendera den ändå.

Aquila-e
2

Den första boken ser vettig ut.

Den andra tror jag är för mycket småfakta om saker man kan läsa sig till på nätet.

Den 3je boken har jag lånat från biblan en gång, den är tyvärr inget att ha tycker jag.

Den sista boken vet jag har väldigt fina bilder, men det är väldigt lite matnyttigt innehåll annars. Det är bara små infon i boken om nymfer rent allmänt.

Jag kan rekommendera en engelsk bok som har väldigt bra information och tips och råd som passar både nybörjare och redan insatta, boken :

Barron's Guide to a Well-Behaved Parrot

https://www.adlibris.com/se/bok/barrons-guide-to-a-well-behaved-parrot-9780764136672

Den har jag blivit rekommenderad många gånger av olika fågelpersoner och jag har den nu. Jag tycker det är väldigt bra information i boken om hur papegojor, undulater osv är funtade, hur dem tänker och resonerar och hur man kan uppfostra dem osv :)

Irrevirr
2

Han som skrivit bok nummer två är en mycket erfaren undulatuppfödare som även skriver i tidningen Fågelhobby i alla fall. Sen vågar jag inte svara på hur boken är att läsa. Det beror väl lite på vad man är ute efter. Om man är nybörjare och vill ha en grund att stå på eller om man är ute efter mer komplicerat.