Leksaker?
Vart köper ni leksaker? Vad för leksaker köper ni och varför köper ni just sådanna leksaker?
Om ni gör egna, hur gör ni era leksaker? och varför gör ni sådanna leksaker, vad är ändemålet med dem? :D
I början köpte jag massvis med leksaker som jag bytte som omvariering för mina undulater, senare så började jag fp ett stirt intresse över att göra egna leksaker med allt från naturen och frn det jag har hemma, dvs. Pärlor, garn, toarullar, gamla slöjdgrejer,pinnar osv. De uppsakttades mycket! Mitt tips är att tönka utanför lådan, komla vad du har hemma och gör det som ett intresse, bpde för dig och de små varelserna! Jag lägger ner högst 2-3 timmar varje dag efter skolan, hller just nu på en trippel stege, med bjällror, pärlor lch myket frön på sså att de kan f i sig mer på ett äventyrat sätt!!
Jag har själv inte tagit steget att skapa egna leksaker men det verkar kul! Mina fåglar uppskattar det simpla nöjet att tugga på grenar från naturen, de gillar Även att klättra i björkris. De är även galna i kabob som finns att köpa hos undulatshopen. Jag undviker plast och färgade saker och har sedan en tid tillbaka dragit in på trassliga saker som de kan fastna i - efter att ha läst inlägg här! Men alla individer är oöika och uppskattar olika saker, man får testa sig fram. Köpa/skaffa det som man själv tycker ser kul och fint ut kanske :)