Undulater iFokus

Undulater

Etikettövrigt
Läst 772 ggr
Kimji96
0

Stor fundering

Jag och sambon har börjat fundera på om vi ska omplacera våran 1 1/2 års undulat (hane) Vi börjar märka att han bara blir mer deppig och därför börja skrika ännu mer (har inga problem med skrikandet) och därför tycker vi synd om honom att han ska behöva vara ensam tills vi hittar en ny "familj" åt honom så frågan är: 1. Behålla honom och skaffa ny familj med risk att han blir utanför/utstött då vi endast har en bur, och då ändå blir tvungna att omplacera honom. Eller 2. Omplacera honom till en människa som kan detta mycket bättre som kan göra att han får en familj m.m. Att hitta en familj till honom kan ta tid om vi behåller honom då jag helst inte köper från zoo butik utan hellre från uppfödare. Vad tycker ni vi ska göra? Vill inte låta han vara ensam mer än vad han behöver och nu har han varit det i 1 vecka.

uz00x
1

Testa att hitta en omplacering fågel annars? :) då kan ni få hem den rätt snart utan problem :) Det finns ju även många ungar på blocket som söker hem om ni vill ha en unge :)

Decemberfear
0

Ge inte upp! Min ena lilla flicka fick, på veterinärens order, hållas isolerad från övriga gruppen i 4 veckor pga behandling av aggressivt kvalsterangrepp. Det var ju inte happy Times för henne men hon klarade liksom det. Du är hon lika glad nu som innan som om det aldrig hänt. Finns gott om undulater som söker nytt hem här i forumet men kolla blocket också. Hoppas det går bra :)