Undulater iFokus

Undulater

Etikettallmänt-om-undulater
Läst 1430 ggr
Samson5
0

Håkan Nyman

Vi har tagit emot en bortflugen undulat då ingen hört av sig och saknat honom. Hör ingen av sig så blir han vår nästa vecka. Men, det jag grubblar över är vad jag behöver tänka på innan jag sammanför honom med de två jag har, Tor och Tina. Ska man avmaska? Hur bär man sig åt då. I övrigt verkar han vara i gott skick. Han är inte så matsugen men han har levt på hitskolvar i nästan en månad hos familjen som hittade honom så det är väl inte så gott kan jag tänka. Han pratar mycket och putsar sig och grejar. Han har inte fått flyga än för vi vill vänta tills helgen när vi har tid och fokus. Tips, råd?

MimmiH
1

Vad kul :) Har tyvärr inte några direkta råd att ge nu. Om han inte visar symptom på parasiter så behöver du nog inte avmaska honom. En varierad kost är bra, men det vet du ju :) Lycka till med nykomlingen, vore kul se bilder när han blivit er.

Hälsningar från Mimmi och flocken
medarbetare på Undulater & Burfåglar
www.skoldpaddormedmera.se

Gry
0

Tror inte heller du behöver avmaska men vet inte, ring och fråga en veterniär som kan alt om fåglar. Det kostar inget att ringa. Vet att man ska vara försiktig med att ge dom tex Asp som andra fåglar har skitit på…att man ska vara noga med det….maskrosblader kan du också de dom….

Kult at ni räddade den att den kom till er:)))