Annons:
Etikettburar-voljärer-inredning
Läst 484 ggr
Roosenlilja
8/13/20, 1:40 PM

Söker en bur till 2 undulater

Försöker här om det går bra.
Vi ska få två undulater och behöver bara en bur. Vi bor i Arvika och har inte så stort utbud på burar här. Ska köpa en stor bur om någon månad men behöver en extra fram till dess. Båda fåglarna ska få flyga fritt då jag är hemma hela dagarna. Så finns det en billig bur till salu häromkring så vore jag tacksam. Har ingen bil tyvärr. 🤔

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Annons:
Chinesecrestedlover
8/16/20, 2:13 AM
#1

Ett litet tips: Denna bur https://www.zooplus.se/shop/fagel/fagelburar_voljarer/kanariefaglar_finkar/ovrigt_kanariefaglar/305735  går att ta isär så att den i det närmaste blir platt = mycket bra som extrabur/karantänbur osv. 

Har två till mina gojor och även till råttorna (som permanent bur till råttorna, men då hopbyggd med en liknande men mindre bur och en murbruksbalja). Väldigt flexibel bur om man har lite fantasi bara 😃

Råttburen: Från botten och upp : Först en murbruksbalja, sedan buren jag länkade till ovanpå den och avslutningsvis en liknande men mindre bur ovanpå den.

Murbruksbalja i botten

Två hopsatta burar - mina gojor håller på att vänja sig vid varandra och har fått bo sida vid sida under en ganska lång period. För några dagar sedan lyfte jag bort kortsidorna på burarna och nu bor de i en bur. Går ganska bra hittills så hoppas jag ska slippa sära på de igen. Sen ska de få flytta till en riktig papegojbur, större och med kraftigare galler m.m.

Roosenlilja
8/16/20, 10:06 AM
#2

Så fint de har det i sitt hem :) 
Tänkte få tag på en begagnad bur först då vi får låna två hanar. Går det bra så får vi köpa dem och eventuellt köper vi stor bur + 2 undulater till. Då vill vi ha Engelsk undulat.
Föredrar burar med liggande nätpinnar.

Tack för tipset. 

Mvh Sussi

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

Roosenlilja
8/28/20, 9:23 AM
#3

Bur inskaffad :) 
Hur tar man bort detta inlägg?

People will forget what you said, People will forget what you did, but people will never forget how you made them feel  //Maya Angelou

hillergunilla383@gmail.com
#4

#0: kolla med Undulatshopen.

Gunilla

Upp till toppen
Annons: