Annons:
Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 621 ggr
zickan
11/10/19, 8:18 AM

Undulat i lght

Spännande sak. Min nya granne gnället om allt. Banka på 03 på natten för att klaga på stuttsade boll ljud och slag i vägg. När en annan sov. I natt har han bankat satan i min vägg. Annan granne besvarade med att banka åter. Sedan tredje under mig verkar ha varit med på det. Och en fjärde tröttnade. Höjde musik och basen. Ringde störningsjour igen. Spännande är dock att grannen anklagade mig att ha barn kasta boll. Dilemma bara att jag har inga barn. Då såg han undulaterna och nu får de ta skit. Men jag hör dom knappt ut i trapphuset när de låter som mest. Får stå nära dörren och verkligen lyssna. Det är inte så lyhört här. Jag kan höra kärnfamiljen under när de verkligen skriker och dunsar runt. Vilket är ofta. Och gubben ovan mig kan gå väldigt hårt ibland även med träskor på. Bara när fönster är öppet man ens hör folk prata i normal nivå. Aldrig hört nåns tv apparat mm. Nyfiken hur han kan störa sig på 4 undulater dygnet runt. De täcks över normalt vid 22 och av 09 när jag kommer hem från jobbet. Visst kan de skrika/vissla rätt högt i perioder när de är exalterade/upprörda mm. Speciellt när de är ute och flyger fritt. Verkar som en del kan va att de jag funderat ta ägg på nästa år. Är väldigt kärleksfulla mot varandra just nu. Kapten låter mer om pippi inte kommer ut ur buren. Eller om hon väljer smita in till de stora. Kan även va lite högt tjatter gnabb mellan pojkarna. Inget elakt. Men högljud. Skulle det kunna va till hjälp att sära det paret en stund tills de lugnar sig? Låta de ha egen bur men alla va lösa ihop utanför? Dock för att avsluta med det mest spännande. Undulaterna får skit att kvittra för mycket och för högt. Men inte ett pip om amazon papegojorna jag haft i några år nu. Iof låter dom mer sällan. Men när de drar på så låter de ju värre.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
zickan
11/10/19, 8:19 AM
#1

Sjuk, hostar och mobilen vill inte som jag vill. Ser att det blev massa ändrade ord och nån felstavning. Ni får ursäkta om det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: