Hälsa och sjukdomar

Ont i foten ?

2019-10-17 10:05 #0 av: Runo91

Min hona som är ett år och några månader värkar ha ont i foten/benet/knät. Från och med igår kväll så står hon på ett ben och drar in den andra. Jag har försökt se och röra om det gör ont men hon säger inget när man rör. Så jag antar att hon inte har jätte ont ? Annars har hon varit fullt frisk och sprungit på golvet och flygit m.m med sin kompis/sambo 🤭 Men nu sitter hon i buren bara med foten uppe... Vad skall man göra i första hand, innan man kontaktar vet ?

Anmäl
2019-10-21 22:54 #1 av: JohannaN

Hum, varm och lugn miljö är vad man behöver tänka på, dom läker oftast alldeles själva så håll koll på henne så hon äter och dricker som hon ska är tipset från migGlad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2019-10-22 09:30 #2 av: MontEverest

Många undulater sover på ett ben kan det inte vara det?

Anmäl
2019-10-24 15:58 #3 av: Runo91

Nu har det gått några dagar och foten värkar läkt, skumt hahaha. Men nu är hon mest lite för sig själv och börjar kännas lite deppig. Hon äter och dricker iallafall...

Anmäl
2019-10-24 21:22 #4 av: JohannaN

Hum, okej, ha koll på henne är tipset Glad

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på www.undulater.ifokus.se samt www.burfaglar.ifokus.se

Anmäl
2019-10-25 15:30 #5 av: Runo91

Så här ser hon ut just nu, mer o mer deppig känns det som...

Anmäl
2019-10-25 17:30 #6 av: Runo91

Och nu har hon spytt ett par gånger också. Vad skall jag göra ? Har satt på värmelampan...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.