Annons:
Etikett: mat-utfodring
LĂ€st 699 ggr
elva_in_wonderland
1/16/19, 9:25 PM

Multivitaminer och😅

Hej! Nu Ă€r det snart dags att hĂ€mta hem mina tvĂ„ smĂ„ pojkar och vad roligt det ska bli ❀. Kan knappt vĂ€nta! Allt Ă€r i princip inköpt och nu Ă€r jag superredo att ta mig an de smĂ„. FortsĂ€tter sjĂ€lvklart lĂ€sa pĂ„ och försöker lĂ€ra mig allt sĂ„ att de ska fĂ„ ett bra liv hos mig och min man. Kikade lite pĂ„ multivitaminer och blir lite nervös för det verkar sĂ„ avancerat haha. Är inne pĂ„ att bestĂ€lla hem en burk daily essentials 3. Är det bra grejer? Dock sĂ„ tycker jag att bruksanvisningen var lite muppig nĂ€r de skrev att ett par undulater bör ges 2 nypor av vitaminet. Nypor kan ju skilja sig rĂ€tt kraftigt tĂ€nker jag 😅. Hur stor Ă€r risken att man rĂ„kar överdosera? Det ska ges varje dag ocksĂ„. Är det ett mĂ„ste eller kan man ge det nĂ„gra gĂ„nger i veckan? För att inte riskera att ge dem en överdos. Om man ger pellets sĂ„ ofta det gĂ„r ska man Ă€ndĂ„ ge multivitaminer? Hade tĂ€nkt variera lite om det gĂ„r med bĂ„de fröer (torra, blötlagda, groddade) och pellets, mjukfoder etc. SjĂ€lvklart ska de fĂ„ varierande grönsaker varje dag och fruktblandningar pĂ„ helgerna. Men jag tĂ€nker att det kanske Ă€r bra att komplettera med vitaminer ocksĂ„ ifall de Ă€r som barn som tycker att gröna grejer pĂ„ tallriken Ă€r lĂ€skigt 😉. Ha en fin kvĂ€ll! Mvh Jenny

Annons:
Katti
1/16/19, 9:43 PM
#1

Nu var det lĂ€nge sedan jag hade undulater, men jag tycker absolut att en varierad kost med bl a groddar rĂ€cker! Inte mĂ„nga vilda djur Ă€ter multivitaminer đŸ˜‰.

Variation Àr nyckelordet. Och sjÀlvklart sÄ naturligt och artriktigt som det gÄr!

SajtvÀrd pÄ Kennel iFokus, medarbetare pÄ BARF iFokus

Upp till toppen
Annons:
Â