Annons:
Etikettmiljöberikning
Läst 908 ggr
Sicalis
2018-10-26 14:25

Hur mycket tid spenderar ni med era undulater?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderade på hur mycket tid ni lägger på era undulater. Vi har tre, en hona som är två år och två små hanar på nio och tio veckor. De har sin bur i vardagsrummet, som är husets hjärta hos oss där vi är mest. Jag är hemma på dagarna men resten är ju på jobb och skola så förmiddag och tidig eftermiddag är det ju rätt lugnt. Dom är ju så väldigt sociala så jag oroar mig ständigt för att de inte får tillräckligt med uppmärksamhet. Det är ju för det mesta prat och rörelse i vardagsrummet men jag tänker mer på uppmärksamhet som är just för dom. Småprat vid buren och så. Jag har ett bord precis vid deras bur där jag sitter och jobbar en till två timmar om dagen, då har jag podd på och pratar med dem till och ifrån. Utöver det blir det småstunder under dagen när man passerar buren. Dom blir överlyckliga så fort man tittar på dom, vickar på huvudet och tjattrar för fullt. Dom är även väldigt aktiva för egen maskin, flörtar med varann, klättrar på leksaker och burgaller och låter emellanåt väldigt högt. Litegrann kan jag ibland känna det som en stress, att dom ropar efter sällskap och att dom tapar sin tamhet om man inte pratar med dem väldigt ofta. Så hur gör ni med era undulater, hur mycket tid är ni aktivt med dom, pratar med dom och håller på med bara dom?

Annons:
Elslind04
2018-10-27 21:34
#1

Hinner inte skriva ett långt och utförlig svar som jag önskar, men försöker i alla fall lägga ner så mycket tid på min som möjligt. Har just nu bara en fin hona då hennes kompisar gått bort men håller på och letar efter nya vänner just nu. Försöker just nu få henne tam, vilket går sådär då hon var gammal och rädd då vi fick henne från hennes förra ägare som inte lagt så mycket tid på henne. Dessutom har jag flera andra djur att ta hand om också, men flera timmar per dag i alla fall :)

Lounix
2018-10-31 12:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

24h om dagen. ;) Har en ganska bra beskrivning hur vi gör för att tämja våra när vi får hit omplaceringar och räddningar. :) Www.brattsfagleri.st

Upp till toppen
Annons: