Annons:
Etikettköpes-säljes-omplaceras
Läst 1188 ggr
bellagustafsson
2018-02-20 10:17

Permanent/temporärt hem till Elton & Sigge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej allihopa!

Det är med stor ledsamhet som jag nu börjar se mig om efter ett nytt hem till mina fina undulater Elton och Sigge. Jag pluggar för tillfället i Köpenhamn dit jag pendlar varje dag från Malmö men ser mig om efter boende eftersom jag har 1,5 år kvar av mina studier, men få lägenheter/rum tillåter sällskapsdjur😕 Elton & Sigge blir båda 4 år under året och bästa vänner med varandra, och det är därför superviktigt för mig att de båda ska fortsätta vara tillsammans! De är kvittra, gosiga och lekfulla små fåglar som älskar såväl peletts, fröer men framförallt gurka 🙂

Helst av allt hade jag önskat att jag kunde behålla mina fåglar, men i ett scenario där de hittar ett nytt hem är det viktigt för mig att vara försäkrad om att de är i ett hem där de får bra foder och får komma ut och röra på sig.  Båda två är något bekväma av sig och brukar ta snabba flygrunder men trivs väldigt bra i sin bur med sina leksaker. Elton är lite för förtjust i mat och är lite av en tjockis (försöker locka ut honom så bra det går..) medan Sigge älskar att flyga och röra på sig, men brukar ge efter för att hänga i buren med sin kompis. De trivs dessvärre bättre med varandra än mig, men man får absolut klappa dem när de sitter i buren och de är snabba på att sitta på handen när man erbjuder grönsaker! 

Såväl ett permanent hem till någon som kanske letar sällskap till befintliga fåglar, som ett temporärt sådant är tänkbara lösningar, då jag gärna hade kunnat tänka mig att ta hem mina fåglar igen efter studierna om det är så att det finns någon där ute som ser sig ha plats för dem under 1/1,5 år. 

Ellen

Annons:
buddis
2018-03-03 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lilla flocken

buddis
2018-03-03 20:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här:

Upp till toppen
Annons: