Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1098 ggr
Stina72
2018-02-18 17:37

Näbben växer ohämmat!

Hej!

Jag har två undulater vars näbbar började förra sommaren växa helt ohämmat!Har varit till veterinären ungefär varannan månad sedan dess och klippt dem. De är ca 3-4 år gamla och har innan detta inte vuxit såhär! Jag har två undulater till som inte näbben växer på.

Jag har konsulterat med veterinär och bytt ut fodret till pellets då det kan bero på detta, att de fått för fet kost så levern drabbats. Det har inte hänt någonting. Veterinären föreslår röntgen för att ta reda på om det finns någon bakomvarande sjukdom, (1000 kr/undulat) tex är det vanligt att hannar får testikeltumörer (båda är hanar), det är inte säkert dock att röntgen visar något, om det visar på tumör kan man få ta en spruta en gång i månaden som kostar 1000 kr per undulat. Detta kan göra det bättre men det är inte heller säkert. Ni förstår kanske att jag blir ruinerad på detta. Fortsättningsvis måste jag antagligen klippa näbbarna oxå hos veterinären. Tänkte höra om råd tips finns här! Vill inte heller ta bort dem då det inte är SÄKERT de är sjuka!

Annons:
Upp till toppen
Annons: