Annons:
Etikettövrigt
Läst 1001 ggr
Elslind04
2018-02-02 21:17

Prenumerationsbox?

Funderar på att göra en undulat prenumerationsbox, asså typ med leksaker, godis, bur inredning och kanske undulattips eller nåt sånt. Verkar det intressant? Tror ni det är efterfrågat och hade ni köpt? I så fall, rimligt pris?

Annons:
PaaatyPalm
2018-02-03 13:45
#1

Allting har sitt pris. Jag är väl per definition snål nr det kommer till saker som jag inte vet något om. Köper hellre någoting som jag vet om att jag gillar Dvs. Men för 100kr hade jag kanske köpt något sådant beroende på resensioner & ”tidigare box bilder” osv.

20 årig djurgalen moder* 

 Www.windsoropalm.weebly.com

Kirnzy
2018-02-03 16:42
#2

Jag själv skulle inte köpa något jag inte vet vad det är av en "ny-säljare". Man har ingen aning vad man får och om det är av privatperson så skulle jag inte lita på det. Av företag går det ändå att kolla upp saker om det vilket känns bättre. Annars tror jag att till just fåglar skulle sånt vara uppskattat (och då med leksaker och burinredning- inte godis), eftersom nya leksaker ofta behövs om man har busiga fåglar som kanske tröttnar fort. Sen beror det självklart också på saker som tex vad det kostar, vart sakerna kommer ifrån (är det köpt från tex eBay/djuraffär/hemmagjort) och hur mycket man tjänar på det (en Box som kostar 200kr med värdet 200kr på sakerna är inte direkt värt det, då köper jag hellre saker jag vet vad det är).

Frö
2018-02-03 22:15
#3

Jag tycker din tanke är bra. Det kan nog finnas de som skulle nappa på detta. Priset är svårt att gissa då det krävs en exakt innehållslista på vad som finns i boxen.

Men för min egen del skulle jag inte köpa den då jag plockar grenar i skogen som mina undulater  älskar över allt annat. Leksaker köper jag bara sådant som är av naturmaterial. Godis är vi inte intresserade av då jag vill ha kontroll över vad de äter. Det mesta av undulatgodiset består av socker, honung och frukt och är mycket onyttigt för undulater. Mina undulater får bara lite frukt ihopblandad med 1 måltid i veckan. Det är det enda söta som de får.

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Elslind04
2018-02-04 12:43
#4

Med godis menade jag typ torkad frukt och sådant, i sverige finns det få bra märken som inte tillverkar bara "skit" tänkte främst köpa från märket rosewood naturals, som jag tycker är skitbra! Har lite saker till kaninerna därifrån och de är så bra saker! Allt därifrån är naturligt och få saker är ens färgade. Tack för svaren då vet jag :)

Elslind04
2018-02-04 12:43
#5

Med godis menade jag typ torkad frukt och sådant, i sverige finns det få bra märken som inte tillverkar bara "skit" tänkte främst köpa från märket rosewood naturals, som jag tycker är skitbra! Har lite saker till kaninerna därifrån och de är så bra saker! Allt därifrån är naturligt och få saker är ens färgade. Tack för svaren då vet jag :)

Elslind04
2018-02-04 12:49
#6

Kör själv bara på naturliga saker till mina fåglar så därför skulle inget annat finns i min box. Rosewood naturals kommer ifrån Storbritanien om ni undrar, tänkte ta ett svenskt men vet inget bra. Det där med privatperson och sånt, jag antar att ni fattar att det skulle bli ett företag, gillar själv inte att köpa saker som jag inte vet om jag tycker om, kommer starta instagram om någon gillar iden, där kommer t.ex. snekpeaks från boxarna, samt tidigare boxar. Om ni är osäkra på märket kan ni bara söka på rosewood naturals så kommer ni till deras hemsida. De har för det mesta leksaker som motsvarar de i sverige bara naturliga och bättre kvalite. På hemsidan ser ni att de också har "godis" kommer kolla upp vsd det innehåller men tror inte jag kommer använda det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: