Annons:
Etikettallmänt-om-undulater
Läst 439 ggr
Plyssen
9/14/17, 11:58 AM

Nu har mina två undulat-dunisar kommit!

Äntligen hemma! Jag  har öppnat transportkartongerna i buren så att de själva kan ta sig ut när de vill. Vi har bara varit hemma i tjugo minuter och de har inte vågat sig ur kartongerna än. Jag håller mig i angränsande rum så att de kan höra mig men ändå får vara ifred. Om de kommer ur kartongerna kan de se mig också. Hoppas de vänjer sig snart. Hur lång tid brukar det ta tills de vågar sig ur sina transportkartonger? Det är förstås individuellt, det förstår jag. Jag misstänker att de inte heller kommer att röra varken frön, bladspenaten eller äppelklyftan som jag satt in.

Annons:
Frö
9/14/17, 12:06 PM
#1

Åh, så spännande och lycka till med allt. Foton? 😃

Det är så olika. Paro kom ur kartongen på 5 sekunder och Pimi tog det ca 10 sekunder.

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Plyssen
9/14/17, 12:56 PM
#2

Nu har de kommit ut båda två! De är såå fina! Jag väntar med att ta bilder tills de har vant sig lite vid omgivningen.

Upp till toppen
Annons: