Annons:
Etikettminneslunden
Läst 2226 ggr
dermot
2014-06-28 21:42

Ville bara berätta

Hej alla!
Ni minns kanske mig och min lilla bebis Moa som var väldigt aktiva här för några månader sedan. 
Sen hände något tragiskt och jag har inte orkat vara inne på denna sajten igen sedan dess.
(Det här är otroligt jobbigt för mig att skriva då jag gråter bara av att tänka på det, så jag ursäktar stavfel och liknande i förväg)

I slutet mars så hade jag en väldigt bra dag, allting var precis som vanligt, jag tänkte mig inte för och jag öppnade mitt fönster några cm för mycket för att lufta. Jag stod med ryggen till och målade på min vägg med musik på med busiga Moa flaxandes omkring. Sen märkte jag hur stilla och tyst det blev i rummet trots musiken och paniken och tårarna kom. Moa var borta. Och det var mitt fel. Det var bäckmörkt ute och det regnade, men jag letade i flera timmar med ficklampa utan ett spår. Till sist fick jag ge upp och gå och lägga mig. Jag sov inte mycket och grät nåt så extremt så jag höll på att spy.
Jag letade i flera omgångar dagen där på, och dagen efter det. Jag kände ett litet hopp om att hon kanske gömt sig antingen inomhus eller i någon av hallarna elelr träden men jag fann inget. Och jag kan inte sluta gråta. Hon var fantastisk på alla sätt och vis och hon gjorde verkligen mina dagar lättare. Och jag känner mig hemsk som inte kunde tänka mig för ordentligt. Nu är hon borta och det är 3 månader sedan nu. Jag har annonserat överallt i min närhet, men inte fått napp. 

Det är äckligt jobbigt att behöva tänka på det, men jag kände att jag ville berätta för någon.

Glada nyheter dock är att vi fått hem 4 nya undulater sen någon stulit/släppt ut 6st av våra andra… Den ena honan fick jag av mamma efter att Moa försvunnit, en fantastisk present, men det är svårt att ersätta någon.. Hon heter i alla fall Sia och har en jättefin färg! :) 
Sedan fick jag ta över min kompis undulat Sven (som är en hona) samt 2 andra undulater, Schack och Poker, också honor från en annan vän som tagit hand om dem för att de hotades att avlivas. Och de två pojkarna som inte blev utsläppta, Elias och Tonfisk blev glada av nya damer! Jag ska ta lite nya bilder på dem när jag orkar.
Kanske helt onödigt inlägg men jag behövde få ut det, och ni kanske har undrat (eller kanske inte) var jag tog vägen. 😉

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
uz00x
2014-06-28 23:40
#1

Oj vad hemskt :(

 Hoppas det nya liven kan lätta upp det hemma hos dig nu då :)

Sessan1
2014-06-29 01:01
#2

Alltid hemskt när ett kärt husdjur försvinner så där, vad det än är för familjemedlem man har.

JohannaN
2014-07-01 10:51
#3

Nej vad tråkigt för dig😭 har hänt mig med och man klandrar sig så för det inträffade😕 stora kramar till dig🤗 hoppas att dina nya små dun kan liva upp det hela lite och ge lite tröst❤️bilder vill vi se på dom nya dunen🙂

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

dermot
2014-08-05 22:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Har helt glömt att lägga in bilder :( så här kommer några: den gröna heter Poker och är en av de omplacerade hon har ungar nu :) Den gul/blå heter Sia och henne fick jag när Moa försvunnit :( Och den gula är fortfarande namnlös

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




dermot
2014-08-05 22:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är Tonfisk (längst fram) och Elias. De var dessa som blev "överlevamde" efter att de andra spårlöst försvunnit :s

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




dermot
2014-08-05 22:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Och sen har jag en hona till men som inte ville fastna på bild. Hon har fått två ungar varav den ena har blivit attackerad av de andrs ovh fått stora sår i huvudet :( så jag valde att ta in dem. De är tillräckligt stora och äter och flyger själva :) tänkte först bara ta in den skadade, men jag såg att de andra var elak mot den också så jag ville inte chansa. Så nu bor de på mitt rum! Och det bästa av allt - det är halvsystrar till Moa :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Annons:
dermot
2014-08-05 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och den andra bebben vad heter färgerna förresten? Mamman ser ut som den ovan ↑ och denna har ljust gråa konturer på vingarna jämfört med de andra som är mörkgråa/svarta där.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Upp till toppen
Annons: