Annons:
Etikettminneslunden
Läst 2209 ggr
SvonN
2012-08-15 16:15

Min fina Herkules.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fina Herkules har somnat in på golvet av sin bur. Han la sig dit och somna stilla in. Jag tror att han visste att slutet var nära för han brukar aldrig vistas på golvet av buren. Han låg på bröstet med benen under sig. Precis som när han brukade luta sig mot sin spegel o sova.

Min Herkules fick namnet för att han bet så oerhört hårt när han först kom till mig dagen innan jag skulle fylla 9 år. Jag hade tjatat på mamma att jag ville ha en fågel. Så hon tog mig till djuraffären och vi kollade på fåglar. Mamma tyckte att vi skulle köpa zebrafinkar men när jag såg Herkules så fanns det inget annat. Han var den sötaste jag sett. Och han fick följa med mig hem. Åh jag var så glad för att han var min. Med hårt arbete och många bett så blev han tam och han var mig trogen i 13 år och 2 måmader.

Mattes lilla hjärta ska få begravas i vårt paradis i Tornedalen.

Sov gott lilla hjärtat!

Annons:
kallepudas
2012-08-15 16:29
#1

usch så tråkigt…ja dom kan ju inte leva för alltid…men alltid lika tråkigt när ens kära djur går bortGråter

[Pelisa]
2012-08-18 19:53
#2

Beklagar sorgen :'( R.I.P Herkules

SvonN
2012-08-19 09:26
#3

#1 Ne det är synd att dom inte kan det.. Jo det är fruktansvärt tråkigt.. Man saknar dom såGråter

#2 Tack det värmer :)

drika
2012-08-20 12:35
#4

Kul att han blev så gammal dock. Vila i frid Herkules

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: