Annons:
Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 931 ggr
Dulcia7
9/13/17, 7:40 PM

Städning av bur ???

Har en flock på 4 undulater som har en stor bur. Brukar städa buren en gång i veckan och duscha buren en gång i månaden. Senaste tiden har jag inte känt mig så pigg och inte riktigt orkat med veckostädningen plus dusch av bur en gång i månaden. Har i alla fall bytt papper ofta och diskat deras matskålar trots orkeslöshet. Nu undrar jag hur illa är detta ? Min tanke är att börja på ny kula med de bra rutinerna jag haft förut när jag återfått krafterna. Finns det risk för ohyra och sjukdom hos mina undulater när mina rutiner inte riktigt har fungerat ?? Känner mig orolig för detta.

Mycket tacksam för svar !

Annons:
Frö
9/14/17, 12:14 PM
#1

Det allra viktigaste är  matskålar, vattenautomater, rent papper i botten och rengöra de grenar som det finns spillning på. Hoppas att du snart känner dig bättre. 🙂

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Dulcia7
9/14/17, 5:28 PM
#2

Tack Frö för ditt svar och din hälsning !🙂

Upp till toppen
Annons: