Annons:
Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 582 ggr
Plyssen
2017-09-08 10:21

Vitaminer och mineraler

Om jag ska satsa på en eller två olika vitamin- och mineraltillskott, vilka ska jag välja då? På sikt kan det få bli fler, men nu i början får det räcka med ett par stycken - det är helt enkelt vad plånboken tillåter just nu, efter alla andra inköp i samband med införskaffandet av dessa fina små liv. JohannaN, du länkade till US i någon annan tråd vet jag, angående vitaminer och mineraler. Jag blev lättad när jag läste att du ger tillskott någon gång i veckan. Det känns lite mer lagom på något sätt.

Annons:
Frö
2017-09-09 18:10
#1

Nekton-MSA (mineraler) och Nekton-S (vitaminer), som båda ska ges varje dag enligt instruktioner på burkarna, har jag köpt hos US. Men min burk av Nekton-S ser inte riktigt likadan ut som den på US hemsida. Nekton-MSA ges bara i mat medans Nekton-S kan ges både i mat eller vatten. Av dessa tar jag mycket lite och pudrar försiktigt på den del av maten som är fuktig/blöt för annars hamnar pulvret under maten på fatet. När jag serverat torra frön har jag snabbt sköljt fröna för att pulvret ska fastna på dem. Pulvret verkar vara mycket drygt då det är så extremt liten mängd som används till 2 undulater.

Men det finns olika sorter som ges på olika sätt. Jag har för mig att JohannaN har skrivit att vitaminer i vatten ska efter några timmar bytas ut till nytt rent vatten då det blir dåligt.

Nybörjare är jag också och allt kostar en hel del pengar när man börjar köpa in allt som behövs. Jag köpte pö om pö, under ca 5-6 månader, de viktigaste sakerna innan jag slutligen köpte mina fåglar. Därför är det en bra idé att börja i god tid och förbereda så att kostnaderna fördelas under en längre tid. 🙂

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Upp till toppen
Annons: