Annons:
Etikettburar-voljärer-inredning
Läst 862 ggr
Frö
8/29/17, 9:49 PM

Voljärmått

Finns det något minimått på hur liten en inomhusvoljär kan vara för undulater som aldrig kan flyga fritt pga olika orsaker? Jag har idag försökt leta efter information om detta men jag lyckades inte så bra. Har för mig att jag läst att bottenytan måste vara 2 meter x 1 meter, höjden ska vara från golv till tak. Men jag kan inte hitta denna information alls. Kanske har jag drömt detta. Agria har en siffra på 1,5 meter lång/bred men inget djup mått och från golv till tak.

Finns det någon som har info och länk till vad som anses vara ok storlek? Naturligtvis är ju så stort som möjligt eller ett helt rum allra bäst men det skulle vara intressant och få klarlagt vad som gäller. 🙂

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Annons:
JohannaN
8/29/17, 10:10 PM
#1

Finns tyvärr inga minimimått tyvärr för voljär, enbart burar😕🤔

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Frö
8/29/17, 10:42 PM
#2

Det var ju synd. Det borde finnas någon form av rekommendationer över lämplig yta till undulater som inte kan få flygtid i ett helt rum. Tack JohannaN 🙂

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

aliciablad
8/30/17, 7:40 PM
#3

Spontant tänker jag att bygg så stort som du överhuvudtaget kan, anpassa efter rummet.

Frö
8/30/17, 8:14 PM
#4

Tack för ditt svar #3 aliciablad. Min fråga var helt allmänt ställd då det är en parallelltråd som handlar om voljärer och undulater som av olika omständigheter inte kan få flyga fritt varje dag. När jag får min större 1rok så hoppas jag kunna ta hela vardagsrummets bredd (3,5-4,5 meter) till voljär. 🙂

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

aliciablad
8/31/17, 12:21 PM
#5

Hahha okej, det kan bli konsigt när man är trött 😃

Frö
8/31/17, 1:11 PM
#6

#5 Ingen fara. Jag är inte så tydlig när jag skriver. Tappar vissa ord i text och kastar om ord. 🤗

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Annons:
Upp till toppen
Annons: