Annons:
Etikettallmänt-om-undulater
Läst 694 ggr
Lounix
5/20/17, 9:38 PM

Va tomt det blev!

Idag har de sista två av de ungar som skulle säljas åkt till ditt nya hem. ❤️ Det är så roligt att se nya ägare skina upp och bli glada när de ser sina nya små dun för första gången. Värmer i hjärtat! Vi hade inte tänkt oss att ta fler kullar, men attans att man får mersmak! Har varit en så roligt resa från början till slut.

Annons:
Frö
5/20/17, 11:26 PM
#1

Det är blandade känslor kan jag tänka mig. Glädjas med de nya ägarna och sorg över att de lämnar en. Jag kan tänka att hela denna upplevelse ger mersmak. Det var spännande att följa dina inlägg med hur ungarna växte till sig. <3

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Lounix
5/21/17, 1:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#1 Ja, jätteblandade känslor är det! Nu börjar jobbet att bygga en större voljär, sen får vi se om det inte blir en kull till ändå. :) Bild på de som fick flytta. :)

Frö
5/21/17, 5:00 PM
#3

Så söta de är. <3 Voljärbygge låter oerhört spännande. Då får du ju plats med fler undulater. ;-) Är det inomhus eller utomhus du ska bygga?

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

spacebirds
5/21/17, 5:22 PM
#4

asså den första lilla killen är ju helt otroligt söt! Har du tagit kullar tidigare eller var det här din första ? :)

Lounix
5/22/17, 2:31 PM
#5

Det blir en inomhusvoljär eftersom vi bor i lägenhet. Bygger utomhus när vi får tag på hus istället. Blir kanon! Den första bilden är på Söt, en helt underbar kille. Det här var min första kull på väldigt länge. Hade undulater för ca 20 år sen också.

Pinglanpinglan
5/24/17, 3:48 PM
#6

Åh, jag förstår känslan av tomhet. Här var det helt galet ett tag!! Två kullar som fladdrande runt i hela huset. 😂 Grät många gånger i hallen när de flyttade..

Annons:
JohannaN
5/24/17, 9:59 PM
#7

Förstår också känslan av tomheten, den är alltid lika jobbig😛🙂

tamfåglar är inte bara fåglar i bur, dom är så mycket mer^^ Är sajtvärd på http://undulater.ifokus.se https://fageltorget.fria.ifokus.se/ samt http://burfaglar.ifokus.se .

Lounix
5/29/17, 1:33 AM
#8

Har inte sett att jag fått mer svar! Borde ha en app som ger ifrån sig ett pling när ngn skriver. ;) ❤️

Frö
5/29/17, 5:58 PM
#9

#5 Lycka till med voljärbygget. Det skulle vara roligt att få se foton på det framtida bygget. Inspiration behövs alltid. :)

Har en flock med 7 undulater som är i åldrarna från 6 mån till 3 år och som bor i en voljär. De är ur den blå serien, är gulmaskade, opalin och skuggvinge. Alla har fått namn efter städer i Himalaya: systrarna Paro och Pimi, hanen Lhasa, honan Pokhara, honan Tingri , hanen Katmandu och hanen Thimphu.

Upp till toppen
Annons: