Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 682 ggr
spacebirds
2017-04-17 15:43

Flaska med kulventil?

Är det någon som har erfarenhet av vattenflaskor med kulventiler till undulater? Kanske bara är ignorant men känns spontant som att de inte skulle dricka ur dem, är det simpelt att lära dem att använda dem? 

Har tidigare använt vanliga vattenautomater men blir tokig på hur matrester fastnar i skarven i plasten, känns aldrig som den blir ordentligt ren, så nu använder jag vanliga skålar, men vill idealiskt ha någon slags automat, har dock aldrig hört talas om undulater som använder kulventiler ?

Finns det alternativt vattenautomater där själva munstycket är i någon rostfritt metall eller liknande ?

Annons:
Irrevirr
2017-04-17 19:02
#1

Jag har vattenflaskor med kulventil till undulater, nymfer, katarinaparakiter, rosellor och finkar. Det fungerar alldeles utmärkt. De flesta fåglarna är nyfikna och är där snabbt och pillar med näbben och sen lär de sig väldig snabbt men det är antagligen väldigt individuellt hur snabbt det går.

spacebirds
2017-04-19 10:57
#2

#1 perfekt, tack för svar! då ska det inhandlas så får jag se helt enkelt hur mina killar anpassar sig till det! 🙂

cissovic
2017-04-24 09:56
#3

Samma här, skitlätt, de lärde sig snabbt.

Upp till toppen
Annons: