Annons:
Etikettövrigt
Läst 819 ggr
eva n-e
2016-08-25 18:18

Ensam undulat

Hej.

Är det någon som är intresserad av att ta hand om min ca: 3 åriga, fina,  ensamma undulat, Söting. Någon som har fler fåglar!

I somras stack hans 3 flock-kompisar när luckan i utevoljären råkade öppnas! Han stannade kvar!

 Tror  det är en kille . Vaxhuden är inte rosa, skiftar liksom i lila/vitt.. Han har  vit fjäderskrud med turkosa inslag, är inte tam, men heller ej särskilt rädd och väldigt vänlig. Kan komma till handen en liten stund om det bjuds på godis ( persilja, dill, mjukt bröd, gurka mm). Kan ibland.. sätta sig på huvudet. Bor både i innebur och utevoljär. Flyger fritt inne och går ganska lätt att få in i buren med en bambupinne och lite "trix" vi lärt oss, om han inte redan gått in själv.

Han verkar inte särskilt ledsen, kvittrar och äter som förut, men jag tycker synd om honom eftersom han är van vid sin flock och inte är heltam med mig! Vill heller inte börja om från början igen med flera undulater.

 Har haft heltama, ensamma  undulater och dvärgpapegojor på den tiden man fick ha det, men han är ju van vid sina kompisar och  för gammal att bli så tam!

Jag bor i Huddinge/Stuvsta om ngn är intresserad! Hör av er!

Eva

Annons:
Tinusette
2016-08-26 17:41
#1

Lägg gärna ut en bild så når du säkert fler! Hoppas du hittar ett bra hem. Jag bor i Sthlm men flocken består av några fler grabbar än tjejer.

Trevlig helg!

Evisen
2016-08-27 17:10
#2

Kanske skulle vara något för mina två flickor?

De blev väldigt dämpade när deras killkompisar försvann ( p ga sjukdom,) och de kanske skulle bli gladare av en pigg liten kille.

Bor i Sthlm, med buss ca 40 min. från Huddinge.

Upp till toppen
Annons: