Annons:
Etikettallmänt-om-undulater
Läst 1623 ggr
sara_7362
2015-07-23 21:56

Är undulater allergiska/känsliga mot parfymer?????

En liten enkel fråga här, hoppas jag. hehe. Är undulater känsliga för parfymer typ onedirection, victoria secret o liknande? Liksom bodymists o andra starka parfymer, jag använder sånt när jag duschar för att jag tycker det luktar så gott!! Men åter tillfrågan, Min hanfågel som är tam hade inte mycket problem med det, men jag använde inte lika mycket parfym då. Men min honfågel som jag håller på att bygga upp respekt o tillit. Alla fåglar är inte lika men är de känsliga för de så ska jag inte använda parfymer förutom när jag går ut o liknande. Och vad händer ifall de kommer i kontakt med parfymer, alltså lukten får de allergiskattacker eller vadå? Tacksam för svar.

Annons:
Tarotstollan
2015-07-23 22:18
#1

Alla dofter som är starka  sådant som parfymer, cigarettrök, matos och även sådant som inte vi kan uppfatta påverkar dessa små liv. Teflonpannor avger ångor som vi inte uppfattar men fåglarna dör av det.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sara_7362
2015-07-24 09:30
#2

jaså, vad bra att jag vet det nu! Slutar att använda parfymer i kontakt med fåglarna, får göra en lista på vilka tider jag ska vara med fåglarna, annars så får jag också byta kläder oavbrutet.😉

Tarotstollan
2015-07-24 22:55
#3

Det är bra att du tänker på fåglarna men även dina medmänniskor får man tänka på om man skall ha starka dofter på sig. Även där finns det människor som kan få andnöd och hamna på sjukhus och i värsta fall dö eftersom de inte kan få luft. Jag själv får alltid tänka mig för om jag skall gå ut med en särskild kompis och vara försiktig med vad jag tar på mig för "lukta gott" och då endast en kort spray!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

sara_7362
2015-08-01 16:37
#4

Varje gång jag sätter på mig en parfym, då tar jag mindre dessa gången, o för att vara så säker som möjligt duschar jag för att få bort all lukt man kan känna!

Upp till toppen
Annons: