Annons:
Etikettbeteenden-hälsa-skötsel
Läst 960 ggr
Lotta1983
2015-05-24 12:15

Fattas fjädrar ovanför vaxhuden:-(!

Jag har två undulater. Den ena undulaten har det försvunnit fjädrar på ovanför vaxhuden. I övrigt är han jättefin. Han är ca 4-5 mån. Kan det vara den andra undulaten som har gjort det? Hon har bara varit hos oss ett par veckor. Hon är runt 2 månader. Annars, kan det vara tecken på sjukdom? Blir lite orolig, då jag inte haft undulaterna så länge och är nybörjare på det här med undulater. Vet ju inte vad som är normalt eller inte.

Annons:
epingle
2015-05-24 12:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har en fågel som i princip alltid är kal ovanför vaxhuden. Veterinären hade aldrig sett nåt liknande men trodde inte det var nåt farligt. Olle har inte klåda lr irriterad hud så han är tydligen bara flintis. Han är iofs sjuk med tumör i magen men tror inte det överhuvudtaget har nåt att göra med hans kala fläck, det trodde inte veterinären  heller. Är du ändå orolig så ring veterinär. 🙂

Lotta1983
2015-05-24 16:17
#2

Tack för att du tog dig tid att svara:-)!

uz00x
2015-05-24 17:21
#3

Hej!  Runt den åldern brukar de för första gången rugga, vissa får då kala fläckar och andra får mest taggar över hela huvudet. De byter helt enkelt bara ut fjäderdräkten. Ge dem lite nyttigare mat än tidigare så skall du e att det växer ut igen snart :)

Lotta1983
2015-05-24 20:39
#4

Tack för svar:-)! Då kanske det är ruggning.

Upp till toppen
Annons: