Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1919 ggr
vveronica
5/19/15, 10:40 PM

värpnöd undulat

Hej! Hade behövt hjälp, min fågel lider troligtvis av värpnöd. Har kontaktat veterinär, men inte fått tid fören om en vecka. Finns det något vi kan göra för henne? Blir så orolig :(

Annons:
VildaVittra
5/19/15, 10:43 PM
#1

Hitta en annan veterinär, värpnöd är allvarligt. Vart i landet bor du?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vveronica
5/19/15, 10:44 PM
#2

Malmö

*~HamsterHamster~*
5/19/15, 10:46 PM
#3

Äter hon?Hur andas hon? ser hon ansträngd ut? har hon burrat upp sig?

Vörpnöd kan föra till döden inom 12 timmar om det blir riktigt dåligt, så en tid hos vetten nästa vecka är helt värdelös.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

VildaVittra
5/19/15, 10:48 PM
#4

Då har du djursjukhuset Evidensia, de har öppet dygnet runt. För när honan väl börjar bli sämre kan det gå fort tills det inte finns någon chans till räddning. http://www.evidensia.se/djursjukhuset-malmo/kontakta-oss-oppettider

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vveronica
5/19/15, 10:49 PM
#5

Hon äter och andas bra, men burrar upp sig nästan hela tiden, Hon liksom "hänger" sig på magen på buren

*~HamsterHamster~*
5/19/15, 10:51 PM
#6

Okej hon ligger redan på mage, skulle skynda mig om jag vore du. Ta en akuttid Direkt, Hål henne varm då undulathonor fryser väldigt mycket när de lider utav värpnöd.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
vveronica
5/20/15, 11:10 PM
#7

Efter en titt hos veterinären är det bestämt att vi ska försöka med värme behandling. Hur länge behöver man ha henne så?

*~HamsterHamster~*
5/20/15, 11:25 PM
#8

#7 borde inte veterinären ha sagt det? Om han säger värmebehandlich borde det ju inte vara värpnöd då ägget borde tas bort av veterinär isåfall.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

vveronica
5/20/15, 11:33 PM
#9

Vi va inne igår på akut tid, men den tyckte hon var så pigg att de kunde vänta. Tyckte att vi skulle prova värme behandling så länge. Har en tid imorgon på morgonen så hoppas på de bästa :)

vveronica
5/20/15, 11:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Så här ser hon ut nu, oroar mig för hennes stjärt. Ser konstigt ut

*~HamsterHamster~*
5/20/15, 11:44 PM
#11

Hon viker bara ner den, kan betyda ansträngning och lite smärta.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Upp till toppen
Annons: