Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 651 ggr
uz00x
11/18/14, 7:30 PM

Mosad tablett?

Hej! 

Jag behöver något annat än ägg som jag kan ge som kalcium i deas måltid ett tag framöver, men vet inte riktgigt vad, så mina föräldrar sa til mig att man kunde krossa B&P Naturens skafferie's tabletter (kacium/magnesium+D-vitamin)

Ingredienserna i tabletten är förljande: 

Kalciumkarbonat, cellulosa - fyllnadsmedel, magnesiumtrisilikat, vegetabilisk olja, magnesiumsalt av fettsyror - fyllnadsmedel, kolekalciferol, kiseldioxid - klumpförebyggande medel. 

Jag blev lite mistänksam med den tanken då det alltid finns konstiga saker i tabletter för att göra dem till just tabletter, men kan man ge detta till sina fåglar i mosad form, och i så fall hur mycket?

Annons:
Lia
11/18/14, 7:32 PM
#1

Kan du kanske ringa en veterinär och höra? :)

uz00x
11/18/14, 7:36 PM
#2

oj, sånt viste jag inte ens att man kunde göra haha, men jag har lite halv fobi för det där med att ringa till folk, lättare för mig att hitta svar online xd

Lia
11/18/14, 7:37 PM
#3

#2 Nej inte jag heller x) Jag bara gissade! :) Håller med dig, jag håller också helst till på nätet! Hoppas det löser sig för dig!

Maria
11/18/14, 7:50 PM
#4

Med tanke på att tabletterna är framtagna för människor som väger ganska många kilon mer än en liten fågel så går det ju inte att dosera överhuvudtaget.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

uz00x
11/18/14, 7:53 PM
#5

Så det är helt enkelt ett nej nej då antar jag :o?

Upp till toppen
Annons: