Annons:
Etikettallmänt-om-undulater
Läst 1114 ggr
Exoticas
4/17/14, 8:36 PM

Snart kommer mina undulater!

Hejsan! 

Snart får jag hem mina undulater så tänkte att ni kunde få ösa på med tips och råd som kan vara lätt att missa!

Hur är det med ampellilja, är den giftig för undulaterna?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
*~HamsterHamster~*
4/17/14, 8:53 PM
#1

tror inte ampellilja är giftig dock är det inte bra om den är besprutad med allt möjligt,

vad som kann vara lätt att missa.

Inte bra med speglar och plastfåglar.

jag brukar ta 2 teskedar mat per undulat om dagen.

Ha lite lekplatser här och där så att de vet vart de kan sätta sig någonstans när de är ute och flyger.

då undulater har en muskelmage behöver de maggrus eller vad det kallas på svenska xD.

Jod sten(brukar vara rosa) är väldigt viktig dock inte saltsten.

mat inte för mycket hirs ;).

vänj dom vid grönsaker redan från början ge dem lite varje dag också om de inte äter brukar de vara nyfikna på det som hänger där inom högst två veckor.

Vita burar bländar fågeln och mina reagerar då väldigt irriterade.

Jag använder absolut inte fågelsand då undulater kan äta sanden, jag använder hampströ som är nästan bäst enligt mig.

hoppas du får hane och hane eller hane och hona hona hona brukar inte funka.

undulater älskar gungor därför brukar jag ha minst en gunge per fågel i buren.

minst 4 timmar ska det va när de flyger fritt.

Innan du låter dem flyga fritt borde du se till att allting är säkert så att de inte ramlar bakom någonstans.

bur inte precis jämte element.

undulater behöver INTE HOLKAR om man inte vill avla.

Du behöver intevara rädd att de får ungar om de inte har holk.

troligen vet du reda ndet mesta men ändå XD

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Exoticas
4/17/14, 9:03 PM
#2

#1 Det är länge sedan jag hade fågel, det med bursanden visste jag inte om så det kommer med i listan på en gång =)

Jag ska ta en omplacerings flock , åldern på fåglarna är mellan 2 och 3år =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

*~HamsterHamster~*
4/17/14, 9:07 PM
#3

#2 vad snällt att du tar en omplacerings flock, skulle önska att det fanns fler sådana människor som dig :) jag märker att jag skriver lite slarvigt o.O

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Exoticas
4/17/14, 9:15 PM
#4

#3 Vi har pratat om undulater i ett par veckor nu och sen kom en annons upp på fb då kändes det helt rätt för oss =) Vilket är super eftersom att det kändes rätt för ägarna också när vi skrev lite!

Jag skriver också slarvigt ;) sitter och försöker plugga men kommer ingen vart för att jag bara kan bara tänka på fåglarna ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

*~HamsterHamster~*
4/17/14, 9:21 PM
#5

#4 vet prcis hur det är med att plugga när man har en massa annat u huvudet x) 

Vad mysigt att det hände på det viset med fåglarna :) Själv har jag två av mina fyra som komemr från en djurhamstrings och burnout person, Chipsy har hjärtfel och plockar sig så ingen skulle vilja ha henne, men hon är fin som hon är :) Det är hon på bilden innan hon börjat plocka sig :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Exoticas
4/17/14, 9:26 PM
#6

#5 Jag ger ju hellre äldre djur en värdig chans i livet igen för det är lättare för ungar att få nya hem än en flock! =) 

Vad är det för hjärt fel?

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
*~HamsterHamster~*
4/17/14, 9:29 PM
#7

#6 hennes hjärta orkar inte med stora ansträngningar, det räcker att hon flyger 1-3 rundor i mitt rum så börjar hon hosta och andas häftigt. Man får inte stressa henne, Troligen är det därför hon plockar sig också :/ men det går upp och ner nu har hon slutat plocka sig ett tag.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Exoticas
4/17/14, 9:31 PM
#8

#7 Stackarn =( Men skönt att hon har ett hem hon är uppskattad i =)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Upp till toppen
Annons: